- Komerční sdělení -novinky

Má vůbec naftová Kia Sorento nějaké nedostatky?

Bohatá výbava a prostor jsou hlavními lákadly.

Kia Sorento 2,2 CRDi 4WD 8A Platinum
Základní cena / Verze od (eur) 42 990/49 990
Spotřeba kombinovaná, výrobce / test (l) 6,8 / 8,6
Objem zavazadlového prostoru (l) 616 – 2 011
Rozměry – rozvor; délka; šířka; výška (mm) 2 815; 4 810; 1900; 1700
Když dostanete chuť na oběd v obchodním centru, můžete si vybrat ze světových kuchyní, jakých jen chcete. I proto se nám občas stane, že zůstaneme stát uprostřed a chvíli se rozhodujeme do jakého pokrmu jít. Z každé kuchyně bychom si totiž z fleku jedno jídlo vybrali.

Ne, novou Kiu Sorento jsme netestovali s prázdným žaludkem, ale jako celek nám připomněla právě mix různých zemí. Zepředu díky ostrým liniím působí jaksi německy, zezadu a uvnitř je to závan Ameriky a stále se přitom bavíme o velkém SUV jihokorejské značky.

Sorento je velikostí nad Škodou KodiaQ, technicky má nejblíže k Hyundai SantaFe, ale docela troufale se dívá i na Volkswagen Touareg či Volvo XC90, přestože je už od nich Sorento s délkou 4810 mm o něco kratší.

Nenabízí sice šestiválec, ale k výkonu si pomáhá hybridní a nejnověji i vrcholnou plug-in hybridní verzí, která má 196 kW (265 koní).

Diesel musí být

Nezapomnělo se naštěstí ani na milovníky klasiky – naftového 2,2-litrového čtyřválce s papírově trochu slabším výkonem 148 kW (202 koní), dvouspojková 8-stupňovým automatem a pohonem všech kol. Přesně tato verze k nám přišla jako první. A to doslova.

Systém funguje spolehlivě, auto víte posouvat dopředu i dozadu, funkce se sejde při úzkém parkovacím místě, kde by se rodině těžko vystupovalo. Myslelo se samozřejmě i na případný střet auta s překážkou – citlivé senzory ji rozpoznají a auto včas zabrzdí.

Takové „venčení“ Sorenta přes klíč je jen v nejvyšší výbavě Platinum a překvapivě pouze s dieselovým motorem. Proč nový Hyundai Tucson tuto funkci má pro změnu pouze v hybridní verzi, jsme se nedozvěděli.

Related articles

Comments

- Reklama -

Nejnovější články

Reklama