- Komerční sdělení -novinky

Odbornice radí, jak zvládnout Vánoce bez rodiny

Během Vánoc může psychika dostat zabrat. Nabízíme rady, jak duševní pohodu posílit.

Jedním z nejzásadnějších omezení je, že cestovat během svátků se bude dát jen za jedinou další domácností a lidé by se měli sdružovat jen v omezených bublinách. Tento stav má trvat do desátého ledna.

Svátky v roce 2020 tak mnohým kromě radosti a klidu přinesou i stres, izolaci, osamělost či úzkost z toho, že nenavštíví všech členů rodiny tak, jak byli zvyklí po minulé roky.

A přestože dodržovat opatření je znakem zodpovědnosti, v mnoha případech si ptají i daň na lidské psychice.

Ve spolupráci s poradkyní Slavomír Černáková a psycholožkou Janou Bevilaqua z poradenského a terapeutického projektu Duše naše jsme proto připravili souhrn tipů, jak se ke své psychice stavět během svátečních dnů, i jak si udržet duševní pohodu.

„Mentální silní lidé fungují na principu – co změnit nemohu, to přijmu, co změnit mohu, na tom pracuji,“ vysvětlují odbornice Černáková a Bevilaqua.

„Takzvané přijetí situace může mnoha splést. Není to tak, že by se vám situace měla líbit. Jde spíše o smíření, ve kterém můžete najít sílu na další fungování.“

Můžete tedy sami sobě říci, že aktuální situace je sice nepříjemná, ale je to už jednou tak. Jediné, co je ve vaší moci, je udělat vše pro to, abyste vy a vaši nejbližší zůstali zdraví fyzicky i psychicky.

I pocit bezmocnosti je pouze stav mysli a je normální, pokud cítíte tíhu, smutek či úzkost.

V případě těchto pocitů vyzkoušejte následující kroky:

V první řadě aplikujte přijetí i na své negativní pocity. Nesnažte se je zatlačit do pozadí. Dejte najevo své aktuální emoce. Nemusíte být pozitivně naladěni za každou cenu. Procítit a poslouchat své potřeby vám umožní vyčistit si hlavu.

Related articles

Comments

- Reklama -

Nejnovější články

Reklama